اخبار

آمادگی اتحادیه تاکسیرانی برای راه اندازی آریو تاکسی

آمادگی اتحادیه تاکسیرانی برای راه اندازی آریو تاکسی
لزوم توجه به نیازمندی های تاکسیرانی در طراحی خودروها
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از اعلام آمادگی این اتحادیه برای ورود خودروی آریو به تاکسیرانی خبر داد، گفت: شرکت سایپا در طراحی خودروها، نیاز تاکسیرانی کشور را در نظر بگیرد.
مسعود طبیبی در گفتگو با خبرنگار اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با بیان اینکه هدف ما از مذاکره با گروه سایپا این است که به توافق راهبردی در حوزه های مختلف برسیم، گفت: اگر سایپا محصولات مورد نیاز ما را تولید کند به عنوان یک مشتری از گروه سایپا حمایت خواهیم کرد زیرا انتظار داریم که طیفی از خودروها متناسب با نیاز کاربران در سایپا تولید شود.
وی با اشاره به اینکه این اتحادیه، طرح های مختلفی برای تاکسی دارد که سایپا می تواند در هرکدام از اینها همراه خوبی برای ما باشد، افزود: امیدواریم که به توافق بنیادی با سایپا برسیم تا سایر عناصر در قالب این تفاهم نامه با هم همکاری کنند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اعلام اینکه طرح هایی را برای خودروها داریم که می تواند در تاکسی های موجود اجرایی شود، اظهار داشت: موضوع کیفیت خودروها، خدمات پس از فروش و خدمات رسانی به مردم از موضوعاتی است که برای ما اهمیت زیادی دارد.
تاکید بر استفاده از جی پی اس
طبیبی با بیان اینکه هنوز آمار رسمی از میزان کارکرد یک تاکسی در روز نداریم، اظهار داشت: با نصب جی پی اس می توان برآوردی از کارکرد تاکسی ها داشت ضمن آنکه اعضای اتحادیه می توانند نظارت بیشتری بر ناوگان خود داشته باشند و اقداماتی را برای بهبود وضعیت تاکسی رانی انجام دهند.
وی با اعلام اینکه وسایل نقلیه تاکسی باید طوری تولید شود که نیازمندهای اتحادیه را در نظربگیرد، گفت: فاز دوم همکاری ما با سایپا در بخش طراحی یک خودروی تاکسی ایرانی است که نیاز تاکسیران ها و مردم را در نظر بگیرد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ادامه داد: طرح های مختلفی برای تاکسی ها در نظرگرفته شده که سایپا می تواند در این امر به ما کمک کند از جمله این طرح ها، تاکسی گردشی است که در روز تعداد زیادی مسافر را در مسیرهای مختلف جابجا میکند.
طبیبی با بیان اینکه این مدل تاکسیرانی در دنیا تحت عنوان کار پولینگ مطرح است، گفت: ما همیشه این مدل تاکسی را در کشور داشتیم اما نیاز به نظام مند شدن دارد وباید در قالب علمی صورت گیرد.
وی همچنین به CAR SHARING اشاره کرد و افزود: در این مدل که دنیا متداول است، خودروها در گوشه و کنار شهر پارک شده اند و متقاضیان از طریق سایت شرکت ها ثبت نام کرده و برای جابجایی در نقاط مختلف شهر از این خودروها استفاده می کنند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اعلام اینکه موضوع سوم که اهمیت زیادی دارد، راه اندازی مرکز سیمیلاتور رانندگی است، اظهار داشت: تاکسی یکی از اجزای سیستم حمل و نقل است و رانندگان اگر آموزش درستی ببینند، می توانیم در زمینه اقتصادی کردن این خودروها فعالیت کنیم.
طبیبی با اشاره به اجرای طرح هایی برای خودروی مدارس، گفت: برای خودرهای مدارس معتقدیم که باید چراغ زرد چشمک زن داشته باشند تا زمانیکه دانش آموز می خواهد از عرض خیابان عبور کند، این چراغ از سوی راننده روشن شود و رانندگان دیگر در جریان عبور یک دانش آموز از خیابان قرار بگیرند.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد که ون سایپا را برای این منظور در نظر بگیریم باید راننده ها آموزش ببینند تا یک خودروی مناسب با راننده ای که بر این امور مسلط است برای مدارس انتخاب شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به ایجاد یک شهر نمونه برای اجرای سیستم ها و زیرساخت های مخابراتی در تاکسی ها اشاره کرد و گفت:
امیدواریم که به زودی این قراردادها به نتیجه برسد و یک شهر نمونه را برای اجرای طرح های هوشمند انتخاب کنیم.
اجرای طرح موبایل اپلیکیشن در تاکسی ها
طبیبی به اجرای موبایل اپلیکیشن برای اندازه گیری زمان سفر سرنشینان تاکسی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر تاکسی ها را به عنوان جزئی از حمل و نقل ببینیم با نصب این اپلیکیشن بر روی خودروهای تاکسی می توان زمان سفر را تحت کنترل مسافر درآورد و بهانه ترافیکی را از جامعه بگیریم.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در خصوص موضوع تیبا تاکسی که از سوی سایپا مطرح شده است، گفت: در آیین نامه آمده است که سرویس مدارس باید از طریق خودورهای حمل و نقل عمومی تامین شود و اگر این خودروها به تعداد کافی نبودند خودروهای دیگر جایگزین شود.
وی ادامه داد: تیبا فعلا می تواند به عنوان پلاک غیر “ت ” زیر نظر تاکسیریانی استفاده شود البته مراکز فنی سایپا در حال کار بر روی عرض خودور هستند تا مشکل کوچکی خودرو را تا حدودی حل کنند.
طبیبی با بیان اینکه دریافت پلاک “ت” گرفتن تابع ضوابط فنی است و کمیته در این باره تصمیم می گیرد، اظهار داشت: اگر خودرویی شاخص های مربوطه را داشته باشد، منعی برای دریافت پلاک ت ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با تاکید بر اینکه از سایپا درخواست داریم که بر روی خودروی آریو سرمایه گذاری کند، اظهار داشت: از آنجاییکه خط تولید این خودرو قرار است در کشور راه اندازی شود می تواند به عنوان یک خودروی مناسب در تاکسیرانی مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه اگر سایپا با ما توافق راهبردی امضا کند، آمادگی داریم که در سطح وسیع خودروی آریو را وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم، گفت: این خودرو ابعاد خوبی دارد و با مشخصات روز که نمودی که از جامعه به روز شده است، هماهنگ است.
طبیبی با اعلام اینکه در گذشته هم برای آریو تاکسی به سایپا درخواست داده بودیم اما این شرکت وارد بحث نشد، گفت: ما تمایل داریم که به این موضوع وارد شویم و به عنوان متقاضی به صنایع خودروسازی کمک کنیم.
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱